Så dårlig holdning i ryggen!! Help! :O


Jeg har gått til anskaffelse av dumbbells vekter /håndvekter for å prøve å bygge litt kjernemusklatur hjemme siden jeg ikke har mulighet til å dra på treningsstudio.
Jeg har en forferdelig svak og dårlig holdning i ryggen! Skikkelig provoserende, for før jeg fikk leddsykdom (ME) , så drev jeg med konkurranseriding og da er det en forutsetning å sitte strak og lang i ryggen. Sånn er det IKKE nå lenger....  La meg vise deg.....



Jeg har veldig "sway back" når jeg går , men det som plager meg og syntes mest er når jeg står og sitter så ligner jeg på Gollum fra LOTR, som bilde nummer tre over kombinert med  enda mer forward head som på bilde nr 4. Som en skikkelig sakkosekk. Huff!
Er det flere som kjenner seg igjen?

Hva kan man gjøre for å rette på dette?! Ikke veldig attraktivt som kvinne, og jeg får jo også veldig vondt i ryggen og skulderne av å stå og sitte så kroket. Skulderne mine trekkes også hele tiden oppover, jeg prøver å slappe av men får de liksom aldri ned. Virker nesten som at jeg har gått sånn så altfor lenge over tid at musklene og senene i skulderne ikke er "lange nok" til å la de hvile lenger ned, men for korte så de spennes opp og fremover hele tiden.
Jeg blir sliten og får vondt av å tvinge meg til å sitte eller stå rett i ryggen mer enn noen minutter, så jeg trenger en sterkere kjernemusklatur åpenbart.
Jeg vet det er mange treningsjenter her , og håper dere kan komme med noen tips til hjemmeøvelser og hva jeg må bli mer bevisst på! Kanskje noen fysioterapeuter også?

2 kommentarer

Charlotte

22.05.2017 kl.11:10

Oi! Der tok du meg litt på "senga" .. Jeg går med veldig høye skuldre og litt med forward head.. Tror man bare må øve på holdningen over hvordan man står og tenke at puppa skal ut :P

22.05.2017 kl.11:59

Du må trene ryggen din, som åpenbart er for svak! Og det gjelder hele ryggen. Bare google "ryggøvelser dumbells/with weights" eller "excersice back" på google/youtube. Så trener du den, og starter med daglig uttøying. Alt finner du på google og youtube. Pass på at magemusklene dine ikke blir veldig trente, mens ryggmusklene er svake. Da er det lett å få pukkelrygg.

Skriv en ny kommentar



Hei! Her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og for eksempel hva bloggen handler om. Om du bruker dette designet er det ikke lov og fjerne at det er jeg som har laget det :-)

For kontakt:
epostadressen din




hits ♡ Design av Tonjemt ♡